Du er her:
  • Nyheter
  • Teaterstykket KUNST

Stjørdal kunstforening inviterer medlemmene til en hyggelig og munter kveld med gode innspill i diskusjonen om hva kunst egentlig er. Vi har reservert plasser i kinosalen på Kimen slik at vi kan sitte sammen, i tillegg får vi grupperabatt kr 260 - mot ordinært kr 315. Etter forstillingen samles de som ønsker det i Galleriet, med muligheter til kjøp av mat og drikke.
    Påmelding til stjordalkunstforening@gmail.com innen lørdag 10.september.

Hva er kunst? Og hvor mye sannhet tåler et vennskap?

Følelsene settes i sving for tre kamerater når en av dem kjøper et maleri. Maleriet er dyrt og moderne, så moderne at det for de fleste fremstår som helt hvitt. Er dette kunst eller er kameraten en overfladisk idiot som kjøper seg kulturell status? Gjennom heftige diskusjoner, baksnakking og fysiske angrep avdekkes kameratenes forskjellige standpunkter og deres relasjon til hverandre.

Med trekløveret Hans Petter Nilsen, Terje Ranes og Tore B. Granås i rollene garanterer vi en fornøyelig kveld, med rikelig rom for latter og refleksjon.

Yasmina Reza er en av verdens mest spilte nålevende dramatikere. KUNST hadde urpremiere i Frankrike i 1994. Stykket har gått sin seiersgang verden rundt og var blant annet en publikums- og kritikersuksess på Nationaltheatret høsten 2011. Stykket har vunnet det meste som kan vinnes av prestisjetunge priser og er en moderne klassiker!

Maren Elisabeth Bjørseth fra Stjørdal har regien på stykket og har hatt stor suksess både i inn og utland. Hun ble blant annet nominert til Heddaprisen i 2016 for beste regi på "Romeo og Julie av William Shakespeare på Det Norske Teatret. Hun hadde også regien for kritiker- og publikums-suksessen "Folkehelsa" på Nord-Trøndelag Teater i 2016.

Av: Yasmina Reza
    Oversettelse: Christine Amadou